18 Kwietnia 2017

E-marketing, czyli jak się wyróżnić w sieci

W trzecim odcinku cyklu „Apteka mobilna, czyli apteka XXI wieku” przedstawiamy kilka użytecznych informacji na temat tego, w jaki sposób efektywnie prowadzić działania marketingowe w internecie. W dzisiejszych czasach nie sposób bowiem realizować akcji informacyjnych czy sprzedażowych wyłącznie w trybie offline. Internet to obecnie podstawowe źródło informacji dla pacjentów, dlatego warto umiejętnie wykorzystać je również w kontekście prowadzenia apteki.

Specjaliści są zgodni – w marketingu liczy się przede wszystkim spójność i regularność działań. Akcje prowadzone w trybie offline (komunikacja z pacjentem, visual merchandising i inne) muszą być kompatybilne z tymi realizowanymi online. Efekt synergii jest zawsze w cenie – komunikacja musi wzajemnie się uzupełniać, a nie wykluczać, ponieważ tego typu nieścisłości świadczą o braku profesjonalizmu i sprawiają, że pacjenci mogą zawahać się w wyborze określonej apteki.

Responsywność

Jak zauważa Robert Polak, Dyrektor Generalny agencji 4people.pl, współcześnie laptopy ustępują popularności smartfonom. – Dlatego też warto zadbać o stronę przygotowaną w technologii RWD, która pozwala na prawidłowe wyświetlanie strony na telefonie lub tablecie pacjenta – mówi. Responsive Web Design (RWD) to technika projektowania strony, która sprawia, że jej wygląd i układ automatycznie dostosowują się do rozmiaru okna urządzenia, na którym strona jest wyświetlana. Nie wolno zapominać, że nadrzędnym celem strony www jest dać się znaleźć każdemu klientowi, który szuka apteki w danej okolicy. Podstawa to widoczny od razu po wejściu na stronę numer telefonu do apteki, jej adres, mapka ze wskazówkami dojazdu oraz funkcjonalny i prosty formularz kontaktowy.

Opinie w sieci

Bardzo ważnym aspektem e-marketingu apteki jest monitoring opinii, jakie na jej temat pojawiają się w Internecie, oraz odpowiednie reagowanie na nie. W ostatnich latach kwestia ta stała się niezwykle istotna. – Jeszcze kilka lat temu kluczowa była dla nas opinia znajomych czy rodziny. Obecnie, poprzez rozluźnienie więzi społecznych, trafiamy częściej w poszukiwaniu takich informacji do… Internetu. Online wypiera offline – zauważa Robert Polak.
W związku z tym, że mało który właściciel apteki ma czas przeszukiwać Internet w poszukiwaniu tego typu informacji, z pomocą przychodzą profesjonalne narzędzia do monitoringu marki – warto z nich korzystać. Bardzo ważne jest także reagowanie na znalezione opinie – zarówno te pozytywne, jak i negatywne.
Niezależnie od tego, czy działania marketingowe prowadzimy w trybie online czy offline, w centrum naszego zainteresowania oraz działań zawsze powinien być pacjent i to w trosce o jego komfort, wygodę oraz jakość wiedzy należy planować oraz prowadzić komunikację marketingową.

Kolejne odsłony tematu o aptece mobilnej przedstawimy w następnych odcinkach cyklu. Zapraszamy do lektury.


WPOLMCP1117095/03/2017

Czytaj w dziale aktualności i lifestyle:

19 Października 2017

Blog apteczny jako nowoczesna forma promocji

05 Września 2017

Sieć internetowa w aptece

29 Sierpnia 2017

Rejestry dostępne w Internecie